سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مدیر آموزش‌های غیرحضوری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ارائه شش رشته در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) در شیوه آموزش غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه  حجت‌الاسلام حسن حق‌پرست با اشاره به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه آموزش غیرحضوری اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی در مقطع سطح سه در آموزش غیرحضوری شامل علوم و تفسیر قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی‌، مطالعات زنان و تاریخ اسلام می‌شوند.

وی آموزش‌های غیرحضوری در حوزه‌های علمیه خواهران را یک طرح نوپا و جدید برشمرد و افزود: این آموزش به صورت رسمی از سال 87 آغاز شده است و تاکنون سه دوره از آن برگزار شده است.

مدیر آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر از خواهران طلبه در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) و در رشته‌های تخصصی آموزش غیرحضوری در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های تخصصی سطح سه در آن دسته از شهر‌ها و مناطقی که مراکز آموزش عالی حوزوی در آنها وجود ندارد به صورت کاملا مجازی و از طریق سامانه آموزش مجازی اجرا می‌شود اما در شهر‌هایی که دارای مراکز آموزش عالی حوزوی هستند، بانوان تعدادی از واحد‌های درسی را به شکل حضوری و تعدادی را از طریق سامانه آموزش مجازی فرا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حق‌پرست با اشاره به اینکه در نظام آموزشی غیرحضوری سطح دو (کارشناسی)، دو سیستم مکاتبه‌ای و سامانه آموزشی مجازی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در سیستم مکاتبه‌ای آموزش‌ها در قالب سی‌دی و نرم‌افزار‌های آموزشی یا جزوات درسی در اختیار طلبه قرار می‌گیرد و خواهران طلبه موظفند در کلاس‌های رفع اشکال شرکت کنند و ماهانه گزارشی از روند تحصیلی خود را به مرکز ارائه دهند.

وی ادامه داد: اما در شیوه آموزشی مجازی تمامی مراحل ارائه دروس، برگزاری کلاس‌های درسی، کلاس‌های رفع اشکال و گزارش‌ها از طریق سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران اجرا و انجام می‌شود.

مدیر آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که در حال حاضر حوزه‌های علمیه خواهران دارای سه نظام آموزشی حضوری، نیمه حضوری و مجازی غیر حضوری در دو مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد) است، اضافه کرد: البته یک نظام آموزش پاره وقت هم راه‌اندازی شده است که به صورت محدود و با شرایط خاص در برخی از مراکز اجرا می‌شود و در آینده با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم این نظام آموزشی نیز توسعه و گسترش می‌یابد.

بر اساس گزارش حوزه علمیه خواهران ،وی با اشاره به این که در روش آموزش مکاتبه‌ای، آزمون‌های میان‌ترم به صورت حضوری و در 35 مرکز آموزش عالی حوزوی در سراسر کشور برگزار می‌شود افزود: داوطلبانی که از طریق سامانه  آموزش مجازی تحصیل می‌کنند، به صورت آنلاین در مدت زمان معین و خاصی سوالات را از سامانه ‌آموزش مجازی دریافت می‌کنند و پاسخ می‌دهند، اما آزمون‌های پایان ترم در تمام نظام‌های آموزشی و تمامی مقاطع تحصیلی به شکل حضوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha